Tietosuojakäytäntö
Viimeksi päivitetty: 2025-01-29
Bucken Sweden AB välittää yksityisyydensuojastasi. Tässä käytännössä kuvataan, miten keräämme, käytämme, tallennamme ja jaamme henkilötietojasi, kun vierailet verkkosivustollamme tai käytät palveluitamme.
1. Mitä henkilötietoja keräämme?
Keräämme seuraavia henkilötietoja:
Ostosten yhteydessä: Etu- ja sukunimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, ostohistoria. Jos valitset laskun maksutavaksi, tallennetaan myös henkilötunnus.
Asiakaspalveluun yhteydessä: Sähköpostiosoite, puhelinnumero, nimi ja kaikki muut tiedot, jotka annat viestikenttään.
Uutiskirjeen tilauksen yhteydessä: Sähköpostiosoite.
Evästeiden avulla: Tietoja verkkosivuston käytöstäsi, kuten IP-osoite, selain, käyttöjärjestelmä, mitä sivuja vierailet ja kuinka kauan viivyt niillä.
2. Miten käytämme henkilötietojasi?
Käytämme henkilötietojasi:
Ostosten hallinnointiin: Käsittelemme tilauksia, toimitamme tavaroita, käsittelemme maksuja ja palautuksia.
Asiakaspalvelun tarjoamiseen: Vastaamme kysymyksiin ja ratkaisemme ongelmia.
Uutiskirjeiden lähettämiseen: Jos olet tilannut uutiskirjeemme, lähetämme sinulle tietoa tuotteistamme, tarjouksistamme ja uutisistamme.
Verkkosivustomme ja palvelujemme parantamiseen: Analysoimme käyttäjäkäyttäytymistä optimoidaksemme verkkosivuston suunnittelua ja toimivuutta.
3. Evästeet
Käytämme verkkosivustollamme seuraavanlaisia evästeitä:
Istuntoevästeet: Nämä evästeet tallennetaan väliaikaisesti tietokoneellesi ja poistetaan, kun suljet selaimen. Niitä käytetään istuntosi seuraamiseen, kun navigoit verkkosivustolla.
Pysyvät evästeet: Nämä evästeet tallennetaan tietokoneellesi pidemmäksi ajaksi ja niitä käytetään mieltymystesi ja asetustesi muistamiseen.
Kolmannen osapuolen evästeet: Nämä evästeet tulevat muilta yrityksiltä, kuten Google Analyticsilta, ja niitä käytetään käyttäjäkäyttäytymisen tiedon keräämiseen ja verkkosivuston liikenteen analysointiin.
Voit hallita evästeitä selaimesi asetuksissa. Voit estää evästeet tai valita, että saat varoituksen ennen evästeen tallentamista tietokoneellesi.
Löydät tarkempia tietoja evästeistämme TÄÄLTÄ.
4. Henkilötietojen jakaminen
Jaamme henkilötietojasi seuraavien luotettujen kolmannen osapuolen palveluntarjoajien kanssa:
Järjestelmätoimittajat: Fortnox (liiketoimintajärjestelmä), Nordisk E-handel (verkkokauppa), nShift (logistiikka), Sharespine (integraatioalusta), Gmail (sähköposti) ja Zendesk (tapauksenhallintajärjestelmä).
Maksunvälittäjät: Klarna ja Swish.
Rahtiyhtiöt: Postnord ja DHL.
Emme koskaan luovuta henkilötietojasi muille osapuolille ilman suostumustasi, paitsi jos laki niin vaatii.
5. Oikeutesi
GDPR:n mukaan sinulla on seuraavat oikeudet:
Oikeus saada pääsy tietoihin: Sinulla on oikeus saada pääsy niihin henkilötietoihin, joita meillä on sinusta.
Oikeus tietojen oikaisemiseen: Sinulla on oikeus pyytää, että oikaisemme virheelliset tai puutteelliset henkilötiedot.
Oikeus tietojen poistamiseen: Sinulla on oikeus pyytää, että poistamme henkilötietosi tietyissä olosuhteissa, esim. jos tietoja ei enää tarvita niihin tarkoituksiin, joihin ne kerättiin.
Oikeus käsittelyn rajoittamiseen: Sinulla on oikeus pyytää, että rajoitamme henkilötietojesi käsittelyä tietyissä olosuhteissa, esim. jos kiistät tietojen oikeellisuuden.
Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen: Sinulla on oikeus saada henkilötietosi koneellisesti luettavassa muodossa ja siirtää ne toiselle rekisterinpitäjälle.
Vastustamisoikeus: Sinulla on oikeus vastustaa henkilötietojesi käsittelyä, joka perustuu oikeutettuun etuumme.
Oikeus tehdä valitus: Sinulla on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle (Tietosuojavaltuutetun toimisto), jos katsot, että käsittelemme henkilötietojasi GDPR:n vastaisesti.
6. Kuinka kauan säilytämme henkilötietojasi?
Säilytämme henkilötietojasi niin kauan kuin on tarpeen niiden tarkoitusten täyttämiseksi, joihin ne kerättiin, tai niin kauan kuin laki vaatii.
Ostohistoria: 7 vuotta kirjanpitotarkoituksiin.
Asiakaspalveluun liittyvät tiedot: 3 vuotta asian päättymisen jälkeen.
Uutiskirjeen tiedot: Kunnes peruutat uutiskirjeen tilauksen.
7. Turvatoimenpiteet
Olemme toteuttaneet asianmukaiset tekniset ja organisatoriset turvatoimenpiteet suojataksemme henkilötietojasi luvattomalta käytöltä, käytöltä, paljastamiselta, muuttamiselta tai tuhoamiselta. Näihin toimenpiteisiin kuuluvat:
Arkaluonteisten tietojen salaus: Käytämme SSL-salausta suojataksemme arkaluonteisia tietoja, kuten maksutietoja, siirron aikana internetin yli.
Rajoitettu pääsy: Vain valtuutetulla henkilökunnalla on pääsy henkilötietoihisi.
Palomuurit ja virustorjuntaohjelmat: Käytämme palomuureja ja virustorjuntaohjelmia suojataksemme järjestelmiämme luvattomalta käytöltä ja haittaohjelmilta.
Säännölliset varmuuskopiot: Otamme säännöllisiä varmuuskopioita järjestelmistämme ja tiedoistamme tietojen menetyksen estämiseksi.
8. Profilointi ja automaattinen päätöksenteko
Emme käytä profilointia tai automaattista päätöksentekoa, jolla olisi oikeudellisia tai vastaavia vaikutuksia sinuun.
9. Ota yhteyttä
Jos sinulla on kysyttävää tästä tietosuojakäytännöstä tai siitä, miten käsittelemme henkilötietojasi, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.
10. Käytäntömuutokset
Tätä tietosuojakäytäntöä voidaan päivittää. Suosittelemme, että vierailet säännöllisesti tällä sivulla pysyäksesi ajan tasalla mahdollisista muutoksista.